FSi årsrapport 2017

2017 var nok et år med høy aktivitet i FSi.

FSI er i postiv utvikling. Sterkt medlemsengasjement og tett og god dialog med myndighetene bidro til at 2017 ble et svært aktivt år i foreningen.

Årsrapporten for 2017 oppsummerer virksomheten i året som gikk, gir bred omtale av aktuelle saker og arrangmenter i regi av foreningen og fakta om FSi.

Styret konkluderer med at FSi har styrket sin posisjon som den eneste organisasjonen i Norge som ivaretar interessene til norsk forsvars- og sikkerhetsindustri i 2017. Implementeringen av den nasjonale forsvarsindustrielle strategien, bidrag til arbeidet med anskaffelse av nye ubåter, nye kystvaktfartøyer og F-35, oppfølging av EUs initiativer på forsvarsindustriområdet, eksportkontrollregimet og ytterligere styrking av foreningens og medlemsbedriftenes internasjonale relasjoner, har vært prioriterte oppgaver.Myndighetsdialogen ble ytterligere styrket i 2017 gjennom arbeidet i Høynivågruppen, Nasjonal kontaktgruppe, Støttegruppene for investeringsprogrammene, FMA Dialogforum og kontinuerlig dialog med politiske partier og partigrupper på Stortinget.

Rapporten presenterer også styrets strategi for FSis virksomhet i 2018.

/share/mime/pdf.gifÅrsrapport 2017
(fsi-arsrapport-17_low.pdf, 2MB)